POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU epaka.pl
SPIS TREŚCI
II. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.. 1
A. KTO PRZETWARZA MOJE DANE OSOBOWE?. 1
D. JAKIE DANE PRZETWARZAMY?. 2
E. W JAKIM CELU PRZETWARZAMY DANE I JAKA JEST PODSTAWA PRAWNA?. 5
F. KTO BĘDZIE ODBIORCĄ MOICH DANYCH OSOBOWYCH?. 6
G. JAKIE PRZYSŁUGUJĄ MI PRAWA?. 6
H. JAK DŁUGO DANE OSOBOWE BĘDĄ PRZETWARZANE?. 6
Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności, tj. zasady ochrony prywatności („Polityka Prywatności”). Tutaj dowiesz się w szczególności, jakie dane osobowe o Tobie zbieramy, co z nimi robimy oraz w jakim celu.
Polityka Prywatności znajduje zastosowanie do wszystkich podstron internetowych prowadzonych w związku z serwisem epaka.pl („Serwis”).
Polityka Prywatności ma zastosowanie do wszystkich osób odwiedzających Serwis.
Dane osobowe są przetwarzane przez współadministratorów:
oraz
„Współadministratorzy”.
Dane osobowe przetwarzane są przez Współadministratorów, na zasadach określonych w niniejszej Polityce Prywatności, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), jak również z innymi mającymi zastosowanie aktami prawnymi.
Współadministratorzy wspólnie ustalili cele oraz sposoby przetwarzania danych osobowych. Współadministratorzy są współodpowiedzialni za działanie w zgodzie z prawem w zakresie danych osobowych.
Współadministratorzy postanowili, iż za kwestię kontaktu z podmiotami danych (czyli np. z Tobą) odpowiada epaka.pl S.A.
Jeżeli chcesz zrealizować przysługujące Ci na gruncie RODO prawa (o których opowiemy za chwilę) zalecamy, abyś zwrócił się właśnie do epaka.pl S.A.
Dane kontaktowe są podane w punkcie VII poniżej.
Współadministratorzy zapewniają, iż dokładają starań, by dane Klientów były gromadzone i przetwarzane z zachowaniem należytej staranności, w sposób zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa. Współadministratorzy wdrażają środki mające na celu zabezpieczenie danych osobowych przed utratą, niewłaściwym użyciem i nieupoważnionym dostępem, ujawnieniem, modyfikacją i zniszczeniem. W szczególności wszelkie dane dotyczące Klienta zawierającego umowę czy dokonującego płatności i przesyłane za pośrednictwem sieci Internet są szyfrowane z wykorzystaniem protokołu HTTPS.
Osoby odwiedzające Serwis mogą decydować o tym, czy, kiedy i w jakim zakresie Współadministratorzy będą gromadzić i przetwarzać ich dane osobowe. Jednakże w niektórych przypadkach konieczne do pełnego korzystania z Serwisu może być podanie niektórych danych osobowych. W szczególności gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych może dotyczyć osób składających zamówienie w Serwisie w związku z jego realizacją lub posiadaczy konta klienta („Klienci”).
W Serwisie możesz się zarejestrować:
Jakie dane zbieramy w przypadku rejestracji poprzez Facebook?
W tym przypadku nasz Serwis uzyskuje do Meta Platforms Ireland Ltd (właściciela Facebooka) dostęp do publicznie dostępnych informacji o Twoim koncie na platformie Facebook. Są to dane widoczne w ramach profilu publicznego – w szczególności imię, nazwisko, nazwa użytkownika. Jakie dane są publicznie dostępne zależy od ustawień prywatności na Twoim koncie Facebook.
Współadministratorzy nie będą jednakże korzystać ani udostępniać Twoich danych zgromadzonych na koncie na platformie Facebook. Połączenie serwisu epaka.pl i Facebooka dotyczy jedynie logowania. W każdej chwili jest możliwe rozłączenie konta na Facebooku i w Serwisie.
W przypadku logowania za pomocą Facebooka, Facebook działa jako odrębny administrator danych osobowych.
Jakie dane zbieramy w przypadku rejestracji poprzez Allegro?
W tym przypadku nasz Serwis otrzyma od Allegro dostęp do takich Twoich danych, jak: adres e-mail, imię i nazwisko, nazwę firmy (jeśli jest podana), login konta na Allegro. Współadministratorzy nie będą jednakże korzystać ani udostępniać Twoich danych zgromadzonych na koncie na platformie Allegro. Połączenie serwisu epaka.pl i Allegro dotyczy jedynie logowania. W każdej chwili jest możliwe rozłączenie konta na Allegro i w Serwisie.
W przypadku logowania za pomocą Allegro, Allegro działa jako odrębny administrator danych osobowych.
Jakie dane zbieramy w przypadku rejestracji poprzez konto Google?
W tym przypadku nasz Serwis otrzyma od Google dostęp do takich Twoich danych, jak: adres e-mail, imię
i nazwisko. Współadministratorzy nie będą jednakże korzystać ani udostępniać Twoich danych zgromadzonych na koncie Google. Połączenie serwisu epaka.pl i Google dotyczy jedynie logowania. W każdej chwili jest możliwe rozłączenie konta na Google i w Serwisie.
W przypadku logowania za pomocą Google, Google działa jako odrębny administrator danych osobowych.
Jakie dane zbieramy w przypadku rejestracji poprzez konto Apple?
W tym przypadku nasz Serwis uzyskuje do Apple dostęp do informacji, które zgodzisz się udostępnić (imię, nazwisko, adres e-mail).
Współadministratorzy nie będą jednakże korzystać ani udostępniać Twoich danych zgromadzonych na koncie Apple. Połączenie serwisu epaka.pl i Apple dotyczy jedynie logowania. W każdej chwili jest możliwe rozłączenie konta Apple i w Serwisie.
W przypadku logowania za pomocą Apple, Apple działa jako odrębny administrator danych osobowych.
Korzystanie z Konta
Po rejestracji i po zalogowaniu na swoje konto, Klient w zakładce „Moje dane” może podać dodatkowe dane osobowe, które mogą ułatwić korzystanie z usług lub zmienić dane, które zostały wprowadzone podczas rejestracji. Oprócz wprowadzonych danych, podczas korzystania z Konta Administrator zbiera dane o adresie IP Klienta.
Składanie zamówień jako Klient
Jeśli chcesz składać zamówienia jako Klient serwisu epaka.pl, przed dokonaniem pierwszego zamówienia musisz najpierw uzupełnić panel klienta.
Jakie dane zbieramy?
oraz opcjonalnie:
W panelu Klienta jest też dostępna książka adresowa, w której możesz zapisywać dane dotyczące adresatów Twoich przesyłek (imię i nazwisko, adres, nr telefonu, e-mail). O umieszczeniu tych danych w książce adresowej i ich późniejszym wykorzystaniu w celu złożenia zamówienia decydujesz tylko Ty. Pamiętaj jednak, że jeśli osoba, której dane umieściłeś w książce adresowej, zgłosiła się do nas z żądaniem ich usunięcia, co do zasady będziemy zobowiązani zrealizować jej żądanie (chyba, że dane tej osoby wciąż będą niezbędne do realizacji zamówienia albo ustalenia, dochodzenia lub obrony związanych z nim roszczeń).
Składanie zamówień jako niezalogowany użytkownik
Jakie dane zbieramy?
oraz opcjonalnie:
Działanie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej czy prywatnie
UWAGA! Przy rejestracji, ale także, gdy składasz zamówienie bez rejestracji, Współadministratorzy przetwarzają informację, czy działasz prywatnie czy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Jeśli składasz zamówienie w związku z wykonywaną działalnością, w szczególności gospodarczą lub zawodową, oznacza to, że to Ty jesteś administratorem danych osobowych osób wskazanych w formularzu zamówienia i musisz zawrzeć z epaka.pl umowę powierzenia przetwarzania danych osób, których dane wpisujesz przede wszystkim jako adresatów swoich przesyłek. Wzór umowy znajdziesz tutaj lub pod linkiem wskazanym w momencie składania zamówienia. Przykładem złożenia zamówienia w ramach wykonywanej działalności jest złożenie go w ramach sklepu, stowarzyszenia, fundacji czy jakiejkolwiek innej działalności, w której jesteś zatrudniony lub której jesteś właścicielem. Jeżeli jako zlecający przesyłkę, zamieszczasz dane innych osób w takich sytuacjach, spoczywa na Tobie obowiązek poinformowania tych osób, o przekazaniu danych do serwisu epaka.pl, zgodnie z art. 13 RODO.
Reklamacje, odstąpienie od umowy
Jakie dane przetwarzamy?
oraz w przypadku działania w ramach działalności gospodarczej
Newsletter
W naszym Serwisie możesz zapisać się do newslettera w celu otrzymywania informacji o nowościach, promocjach i ofertach Serwisu.
Jakie dane przetwarzamy?
Kontakt za pomocą formularza lub drogą mailową
W każdej chwili możesz skontaktować się z Administratorem poprzez wypełnienie formularza kontaktowego w serwisie epaka.pl.
Jakie dane zbieramy w takim przypadku?
Podobnie jest, gdy kontaktujesz się z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Jakie dane wówczas zbieramy?
CEL | PODSTAWA PRAWNA |
|
Art. 6 ust. 1 lit a. RODO – zgoda Klienta |
|
art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której stroną jest Klient, lub podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy |
Wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (w szczególności przepisów podatkowych oraz przepisów o rachunkowości). |
art. 6 ust. 1 lit. c RODO – konieczność wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze |
Realizacja prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora:
|
art. 6 ust. 1 lit. f RODO – niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora |
Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom, które świadczą na rzecz Współadministratorów usługi pomocnicze, w szczególności w zakresie usług informatycznych, usług księgowych, a także operatorom płatności, firmom kurierskim. Ponadto, dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom upoważnionym do dostępu do danych osobowych na mocy przepisów prawa.
Ewentualne udostępnienie danych osobowych do państwa trzeciego (poza terytorium Unii Europejskiej) może nastąpić jedynie, gdy zapewniony jest właściwy poziom ochrony danych osobowych (np. zapewnienie w danym państwie odpowiedniego poziomu ochrony zostało stwierdzone przez Komisję Europejską lub są stosowane właściwe zabezpieczenia, jak przykładowo standardowe klauzule ochrony przyjęte przez Komisję Europejską).
Jakie prawa Ci przysługują w związku z przetwarzaniem Twoich danych?
W zakresie, w jakim przetwarzanie oparte jest na realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Współadministratorów lub odbiorców, przysługuje Ci dodatkowo prawo, aby w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania.
W odniesieniu do danych, które są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, przysługuje Ci dodatkowo w dowolnym momencie prawo do wycofania udzielonej zgody. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Twoje dane są przetwarzane przez okres realizacji celów przetwarzania, nie dłużej jednak niż przez okres, w którym są rozstrzygane ewentualne roszczenia lub takie roszczenia mogłyby powstać, a nie uległy przedawnieniu.
Podanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne, jednakże niektóre dane osobowe są konieczne do utworzenia Konta, zawarcia z Tobą umowy i realizacji zamówienia, lub umożliwienia odpowiedzi na zadane pytanie lub odpowiedzi na reklamację lub do korzystania ze wszystkich funkcjonalności Serwisu.
Współadministratorzy gwarantują poufność wszelkich przekazanych danych osobowych. W tym celu podejmują wszelkie środki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymagane przez przepisy o ochronie danych osobowych odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną. Dane osobowe są odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione, w tym także przed zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem danych. Współadministratorzy stosują certyfikat SSL, służący zabezpieczeniu transmisji danych. Wszyscy odbiorcy Twoich danych osobowych, wskazani przy każdym celu przetwarzania Twoich danych osobowych to podmioty zaufane i gwarantujące poziom usług związanych z przetwarzaniem danych osobowych odpowiadający standardom RODO.
Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, "długość życia" ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.
Do czego używamy ciasteczek?
Nasz serwis używa ciasteczek w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Używając ciasteczek nigdy nie identyfikujemy tożsamości użytkowników na podstawie informacji przechowywanych w ciasteczkach.
Rodzaje używanych ciasteczek
W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
Ciasteczka podmiotów trzecich
Korzystając z serwisu epaka.pl możesz otrzymywać ciasteczka pochodzące od współpracujących z nami podmiotów trzecich, takich jak np. Facebook i Google, a także od firm realizujących kampanie reklamowe. Więcej informacji na temat tych ciasteczek możesz znaleźć na stronach internetowych poszczególnych podmiotów trzecich.
W jaki sposób mogę zmienić ustawienia ciasteczek albo je usunąć?
Zazwyczaj przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies w urządzeniu użytkownika. Użytkownicy serwisu epaka.pl mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Polityka Prywatności jest na bieżąco weryfikowana i aktualizowana. Aktualna wersja Polityki Prywatności została przyjęta i obowiązuje od 09.08.2025.
Wszelkie pytania dotyczące niniejszej Polityki Prywatności i zasad korzystania z Serwisu oraz spraw związanych z ochroną danych osobowych, prosimy kierować na adres e-mail rodo@epaka.pl.
epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.
Prosty formularz nadawania
Łatwy wgląd do historii przesyłek
Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich
Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika
Bieżące śledzenie przesyłek